Digitaal aanmelden

JE KAN HELAAS NIET MEER AANMELDEN VOOR SCHOOLJAAR 2024-2025.
Indien er vrije plaatsen op Blik zouden komen, kan u dat hier raadplegen.

HOE AANMELDEN?

• Voorrangsgroepen: van maandag 08 - 26 januari 2024 (17u) mogen kinderen van personeel én kinderen behorende tot eenzelfde leefeenheid* van reeds ingeschreven kinderen, aanmelden. (klik hier)
    (LET OP !! Voorrangsregeling: niet aangemeld vóór 26 januari 17u00: voorrangsregel vervalt en je meldt aan als alle anderen)
    (*leefeenheid: kinderen wonenden onder hetzelfde dak: broers en zussen, nieuw samengestelde gezinnen, ...)

• 27 februari 2024 tot en met 19 maart 2024 (17u): nieuwe leerlingen melden aan via de website: klik hier

• het tijdstip van aanmelden heeft GEEN invloed op het al dan niet toekennen van een plaats

• als ouder kies je in welke scholen je wil aanmelden

• als ouder bepaal je de schoolvolgorde: op 1 de school die het meest je voorkeur geniet, enzoverder

• je kan alleen een plaats toegewezen krijgen in een school die je aanduidt als daar plaats is: je kan 1 tot 8 scholen opgeven (Wij raden aan om minimum 2 scholen op te geven.)

• Criteria bij bepalen van de volgorde wie een ticket krijgt voor een school van uw keuze:

• eerst op basis van afstand op wandelafstand (berekend door Google Maps),

• vervolgens op basis van schoolkeuze (eerste, tweede, derde, ... keuze)

• bij ex aequo’s (zelfde afstand, zelfde schoolkeuze) wordt toeval toegepast (de computer kiest at random)

• 22 april 2024 tot/met 13 mei 2024: INSCHRIJVEN:

• Je ontvangt op 18 april 2024 via e-mail een ticket als bevestiging van inschrijving,

1. Vanaf 20 april krijgt u inschrijvingsdocumenten in uw brievenbus om uw gegevens in te vullen om de inschrijving te vervolledigen. Deze documenten brengt u ten laatste 13 mei binnen op het onthaal van Blik. (Kontichstraat 43, 2650 Edegem)

2. LET OP: als je dit niet doet bij de toegewezen school vóór 13 mei 2024, vervalt het ticket en wordt de gereserveerde plaats vrijgegeven voor kinderen op de wachtlijst.

Vanaf 23 mei 2024: vrije inschrijving voor nog open plaatsen (principe: eerst is eerst)

WIE MOET ZICH AANMELDEN?

• alle kleuters geboren in 2022 of vroeger

• kinderen die op de wachtlijst 2023 - 2024 stonden, hebben GEEN voorrang en moeten opnieuw aanmelden

VRIJE PLAATSEN OP BLIK VOOR SCHOOLJAAR 2024-2025
    Momenteel zijn er geen vrije plaatsen op Blik.

PROCEDURE WACHTLIJST

• Als er een plaats vrij komt, wordt de eerstvolgende van de wachtlijst gebeld.

• Als die op dat moment niet bereikbaar is, spreken wij een boodschap in op de voicemail én sturen wij een mail.

• Wij verwachten binnen de 5 dagen een antwoord of de plaats wel of niet benut wordt.

• Als wij na 5 dagen geen reactie krijgen, vervalt deze plaats op de wachtlijst en verwittigen wij de eerstvolgende op de lijst.

• De kandidaat wenst de plaats wel:

• op een afgesproken moment moeten de nieuwe formulieren van "gerealiseerde inschrijving" ondertekend worden op school

• als dit niet gebeurt zonder verwittiging, vervalt het recht op inschrijving en wordt de eerstvolgende van de wachtlijst verwittigd

Schoolreglement van Blik

Pedagogisch Project Go!